Animacje 3d dla branży meblarskiej – czy warto w nie zainwestować?

Współczesne czasy charakteryzują się przesytem informacji oraz bardzo szerokim wyborem produktów i usług na rynku meblarskim. Aby pozyskać klienta, należy najpierw przykuć jego uwagę. Można tego dokonać na kilka sposobów, jednak dobra strategia marketingowa powinna uwzględniać intrygującą formę przekazu treści, jaką jest animacja 3D.

Na czym ona dokładnie polega i jakie zastosowanie znajduje w przemyśle meblarskim? Czy warto z nich skorzystać oraz czy warto przeznaczyć środki na tego typu inwestycję? Wszelkie wątpliwości z pewnością rozwieje poniższy artykuł.

Czym są animacje 3D mebli/produktów?

Animacja trójwymiarowa produktu to nowoczesny sposób na zaprezentowanie odbiorcy wyglądu oraz cech danego przedmiotu. Na podstawie rysunków technicznych oraz modeli program komputerowy kreuje wizualizację. Pozwala to na uzyskanie bardzo realistycznego poglądu na wybrany produkt. Dzięki animacji 3D odbiorca nie musi sobie wyobrażać, jak wyglądałby projekt jego mebli czy też całego wystroju wnętrza, gdyż może zobaczyć, ocenić oraz zweryfikować rzeczywiste odwzorowanie na ekranie komputera czy tabletu. 

Animacja mebli stanowi jeden z najbardziej intrygujących sposobów na zainteresowanie potencjalnego klienta oraz jak najbardziej dokładne przekazanie mu wizji jego lub projektanta. Można ten proces uznać za swego rodzaju widowisko, gdyż odbiorca, oglądając projekt, może się zanurzyć w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu jest w stanie wyobrazić sobie siebie i swoją rodzinę w domu marzeń, gdzie każdy mebel został dobrany i wyselekcjonowany z największą precyzją. 

Kiedy warto z nich skorzystać?

Animacje 3D można wykorzystać w wielu celach. Nie tylko marketingowych i promocyjnych, lecz także edukacyjnych, szkoleniowych czy prezentacyjnych. Szczególną wartość stanowią dla przemysłu meblarskiego, gdzie używa się ich do przedstawiania klientom swojej oferty produktowej lub nawet projektuje się za ich pomocą cały wystrój mieszkania czy domu

Animacje te pozwalają unaocznić, jak dany mebel będzie się komponował np. z kolorem ścian, dywanów czy też innymi meblami stojącymi w pomieszczeniu. Warto je stosować, kiedy producent nie chce przedstawiać swojego asortymentu za pomocą samego opisu tekstowego czy ilustracji. Animacja 3D nadaje propozycji niezwykłego realizmu. Pomaga to zwizualizować wygląd danej kompozycji szczególnie tym odbiorcom, którzy mają problem z wyobrażeniem jej sobie. Takie materiały pomocnicze stanowią wtedy świetny sposób na zrozumienie koncepcji. 

Co więcej, animacja trójwymiarowa potrafi zrealizować nawet najbardziej abstrakcyjne pomysły. Jeśli doda się je do klasycznego filmu prezentującego dany mebel czy zestaw mebli, urozmaici to przekaz i z pewnością zrobi wrażenie na odbiorcach. Dzięki takim zabiegom, klient może zobaczyć dany mebel z każdego kąta i z każdej strony, zatem tworzenie animacji 3D  umożliwia całościowe przyswojenie obrazu. 

plan 3d

Gdzie można je wykorzystać?

Animacje 3D nadają prezentacjom charakteru usługi premium oraz wpływają na wizerunek firmy. Jeśli zatem zależy nam na poprawie odbioru naszej marki, warto wzbogacić swoje prezentacje o animacje trójwymiarowe. 

Wiele gałęzi rynku korzysta obecnie z animacji. Są to głównie duże firmy, które używają ich do uatrakcyjnienia swoich prezentacji i ofert sprzedażowych dla klientów. Branża meblarska słynie z przedstawiania konsumentom mebli w wielowymiarowej animacji. Często to właśnie one stanowią przewagę, dzięki której klient decyduje się na zakup.

Czy jest to opłacalna inwestycja?

Koszt usługi wykonania animacji 3D różni się w zależności od wybranego produktu lub grupy produktów, poziomu zaawansowania danej animacji, wykonania modelu, renderowania oraz innych szczegółów charakterystycznych dla poszczególnych projektów. Czas wykonania takiej animacji także ma wpływ na cenę końcową. 

Wraz z poziomem skomplikowania oraz liczbą animacji, rośnie oczywiście koszt. Warto jednak zastanowić się, na czym zależy naszej firmie. Czy chcemy zafascynować i oczarować klientów ekskluzywnością naszej oferty meblarskiej? Czy chcemy sprawiać wrażenie marki luksusowej, podchodzącej indywidualnie i z zaangażowaniem do każdego potencjalnego klienta? Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi “tak”, to inwestycja w animacje 3D może być jak najbardziej opłacalna. W przypadku, gdy oferujemy meble wysokiej jakości, ekskluzywne, to chcemy jak najlepiej je zaprezentować światu. Trójwymiarowe animacje mogą stanowić klucz do osiągnięcia sukcesu.