5 sposobów jak utrzymać i rozwijać relacje z klientem

Budując wizerunek firmy, skupiamy się nie tylko na skutecznych kampaniach reklamowych, ale także na odpowiednich relacji z klientami, dlatego, że bez nich tak naprawdę nie stworzymy absolutnie nic. Jakie są najskuteczniejsze sposoby na przyciągnięcie klienta akurat do Twojej firmy? Sprawdźmy to!

Najlepsze metody pozyskania i zatrzymania klienta

Powiedzmy to sobie wprost – ludzie są ciekawi z natury, zatem samo wzbudzenie zainteresowania z reguły nie jest zbyt skomplikowane. Wobec tego cały problem oscyluje raczej nie wokół pozyskania, lecz utrzymania klienta na jak najdłużej przy własnej marce. Zauważmy, że współczesne formy reklamy nie są już tak nachalne, jak to było jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś ludzie mają o wiele większą świadomość stosowanych w handlu technik, zatem siłą rzeczy muszą stać się one subtelniejsze. Jak to zrobić?

Nieustannie rozwijaj i urozmaicaj ofertę firmy

Twoja firma ma ciekawe usługi. Co z tego, jeśli konkurencja również je ma? Staraj się być na bieżąco z tym, co się dzieje w Twojej branży. Nikt nie każe Ci wymyślać absolutnej nowości każdego dnia, ale staraj się, by to właśnie u Ciebie klienci odnajdywali „to coś”, czego nie ma nigdzie indziej. A gdy zyskasz pewność, że coś takiego masz, postaraj się oczywiście o porządną kampanię reklamową. Sukces masz gwarantowany.

Informuj klientów na bieżąco o nowościach

To naturalne, że prowadzisz własną stronę internetową, reklamujesz się na Facebooku i w innych miejscach, ale czy to wystarczy? Może się okazać, że nie do końca. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, opracuj newsletter. Daj klientom możliwość otrzymywania bieżących powiadomień o ofertach najlepiej dobranych do ich potrzeb. Korzystając z tego typu form uzyskiwania informacji, zyskują oni poczucie bycia wyjątkowym.

niestandardowe podejscie do marketingu

Stały klient = stały kontakt

Chcesz przyciągać kupujących na stałe? Nie ignoruj ich zaraz po tym, gdy skorzystają z Twojej usługi. Pytaj o to, czy są zadowoleni, przesyłaj maile z prośbą o wystawienie opinii i napisz, że koniecznie potrzebujesz ich, by ulepszyć swoje propozycje. Konsumenci po raz kolejny poczują się wyjątkowi, ważni, a jeśli uda Ci się im to zapewnić, bez wątpienia do Ciebie wrócą.

Dbaj o przyjemną atmosferę

Spotkania z interesantami mają na celu nie tylko przedstawienie aktualnej oferty, lecz także zdobycie ich zaufania. Spójrz na siebie oczami klienta. Czy na pewno to, co mówisz, jest ciekawe? Czy Twoja postawa rzeczywiście zachęca do nawiązania współpracy? Jeśli tak, to już jest połowa twojego sukcesu. Dlaczego tylko połowa? Bo druga zależy od ostatecznej decyzji nabywcy.

Pomyśl o gadżetach reklamowych

Co tę atmosferę może jeszcze bardziej uprzyjemnić? Postaraj się zawczasu o miły dla oka wystrój wnętrza, zaproponuj kawę lub herbatę, a na koniec spotkania możesz wręczyć upominek reklamowy. Może to być zwykły drobiazg, pamiętaj jednak, żeby był estetyczny i użyteczny. Niezależnie od tego, na jaki wpadniesz pomysł, koniecznie pomyśl o słodyczach z logo. Po słodkości każdy sięgnie z ochotą, a widząc Twoje logo na papierku, tym lepiej je zapamięta. Możesz uatrakcyjnić przekaz jeszcze bardziej i na wewnętrznej stronie zawrzeć ciekawe informacje na temat usług lub rabatów.