Jak zadbać o komfort gości hotelu?

Wybór hotelu na wakacje czy podróż służbową to często mozolna praca. Dzieje się tak głównie przez to, że branża hotelarska rozwija się bardzo szybko, a możliwości noclegowych wciąż przybywa.

Swoje wybory motywujemy tym, by czuć się jak w domu, przebywając poza nim, lub by nawet lepiej spędzić ten czas i wyrwać się z domowej rutyny. Dlatego też głównym zadaniem personelu i właścicielu hotelu jest dbanie o komfort wszystkich gości.

Czym powinien wyróżniać się dobry hotel?

Na samym początku warto zaznaczyć, że dobry hotel to nie tylko 5 gwiazdek. Nawet w tych 2-gwiazdkowych ośrodkach można czuć się jak na pobycie all inclusive. Wszystko to za sprawą profesjonalnej obsługi.

Jeśli personel będzie traktował wszystkich gości z życzliwością i spokojem, to niewątpliwie zostanie to zauważone i docenione.

Dodatkowo w wielu hotelach kluczem do sukcesu jest jego wnętrze, wykończenie pokoi i dbanie o czystość. Nie trzeba mieć posadzek z marmuru czy kryształowych żyrandoli, by w prezentował się on luksusowo.

Wielu gości wybiera swoje zakwaterowanie głównie ze względu na prezentowane wnętrze i dobiera je do swoich gustów, dlatego dodatkową pomocą jest umieszczanie na stronach realnych zdjęć wszystkich pomieszczeń.

Dlaczego należy dbać o gości hotelu?

Choć pytanie to wydaje się dość absurdalne, to nie w każdym hotelu dbanie o gości jest oczywistością.

W niektórych miejscach oddaje się kluczyk, wpisuje zakwaterowanie i później traktuje się gości jak powietrze do momentu wymeldowania. Nic więc dziwnego, że większość negatywnych komentarzy dotyczy braku sympatycznej atmosfery w hotelu, jeśli personel całkowicie ignoruje jego lokatorów.

Warto więc zwyczajnie witać się z gośćmi, zapytać o dzień, czy nawet się uśmiechnąć. Takie małe cegiełki składają się później na to, że wiele ludzi chętniej wraca później w takie miejsca.

Co powinien zapewniać hotel?

I właśnie w tym aspekcie pojawiają się normy decydujące o ilości gwiazdek danego hotelu.

Do najważniejszych i ogólnych zasad można zaliczyć:

  • Zapewnienie gościom sprawnych łóżek i innych mebli w pokojach
  • Systematyczne sprzątanie powierzchni wspólnych oraz pokoi przed przyjazdem gości
  • Utrzymywanie wysokiego poziomu higieny w łazienkach
  • Umożliwienie gościom zapoznania się z regulaminem
  • Poinformowanie gości o drogach ewakuacyjnych i działa
  • Coraz częściej zapewnienie gościom darmowego korzystania z telefonu czy Internetu

Ponadto w zależności od poziomu hotelu można zauważyć, że niektóre ośrodki zapewniają również:

  • Ciekawe udogodnienia w postaci oddania ubrań do pralni, porannych pobudek itp.
  • Posiłki wliczone w cenę pobytu
  • Korzystanie z hotelowych atrakcji również wliczonych w cenę lub odpłatnych
  • Bezpłatny całodobowy parking
  • Organizacje wycieczek

Co powinno znajdować się w pokoju?

Aby zapewnić gościom komfort przebywania w hotelu, kluczowa jest odpowiednia aranżacja pokoi. Wiele norm odnoszących się do wyposażenia jest odgórnie narzuconych – w pokoju powinien znajdować się:

  • Kontakt
  • Odpowiednia ilość łóżek adekwatna do ilości osób, dla których pokój jest przeznaczony
  • Wnęka lub szafa na ubrania
  • Stół
  • Krzesła (co najmniej jedno na osobę w pokoju)
  • Źródło ogrzewania
  • Źródło światła

Do dodatkowych udogodnień w wyposażeniu można też zaliczyć obecność:

Takich elementów wyposażenia można wymieniać jeszcze mnóstwo. Wszystko zależy od wnętrza i pomysłów właścicieli. Najważniejsze jest jednak, by zapewniać gościom komfort przebywania w hotelu na jak najwyższym poziomie, na jaki obiekt może sobie pozwolić.

Na koniec warto też dodać, że bardzo dobrym rozwiązaniem jest posiadanie wśród personelu concierge’a czyli asystenta do zadań specjalnych, który będzie w stanie spełnić większość życzeń gości, byleby umilić im pobyt w hotelu. Przyjęło się, że concierge jest zazwyczaj w renomowanych hotelach i obsługuje jedynie VIPów. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przeszkolić odpowiedniego pracownika w jego czynnościach, by mógł służyć pomocą każdemu z gości niezależnie od poziomu hotelu.