Tablice reklamowe – efektywna reklama czy przeżytek?

W świecie, w którym stery objęły telefony komórkowe, Internet i  inne urządzenia elektroniczne zabierające nam wolny czas, tradycyjne formy reklamy w postaci tablic reklamowych czy billboardów mogą wydawać się przeżytkiem. Wbrew pozorom mają jednak swoje zalety i jeśli je odpowiednio wykorzystamy, możemy osiągnąć równie zadowalające efekty jak za pośrednictwem reklamy internetowej. Jakie zalety mają tablice reklamowe i w czym przewyższają inne formy promowania usług?

Od czego zależy skuteczność tablicy reklamowej? Od lokalizacji

Nie ma się co oszukiwać, tablica reklamowa, której nikt nie widzi ze względu na nieduże natężenie ruchu w danym miejscu czy niewielką liczbę mieszkańców, na pewno nie zda egzaminu. Decydując się na promowanie swoich usług na tablicach reklamowych, warto wybrać te, które znajdują się w miejscach, w których przebywa duża ilość ludzi – w centrach miast, w okolicach węzłów komunikacyjnych, na dworcach czy przystankach komunikacji miejskiej. Nawet jeśli baner w takim miejscu miałby być droższy, to z pewnością będzie efektywniejszy ze względu na pokaźną liczbę potencjalnych odbiorców. Tablice reklamowe sprawdzą się zarówno dla małych przedsiębiorstw, działających na rynku lokalnym, jak i tych większych. Być może ktoś wstąpi do Twojej restauracji, jeśli zachęcisz go odpowiednią tablicą?

Niskie koszty – podstawowa zaleta tablic reklamowych

Nowoczesne formy reklamy w postaci dynamicznych tablic elektronicznych to spore wydatki. Jeśli zatem chcemy wykreować swój pozytywny wizerunek i zaznaczyć obecność na danym rynku, warto zainwestować w reklamę na billboardach. Będzie efektywna choćby ze względu na to, że zachęca potencjalnych klientów przez 24 godziny 7 dni w tygodniu, a tego nie zapewnią na pewno ulotki (nikt nie będzie ich rozdawał przez całą dobę), ani nawet plakaty ze względu na niewielkie rozmiary. Koszty wynajęcia tablicy reklamowej na miesiąc mogą wynosić około tysiąca złotych, podczas gdy za godzinę rozdawania ulotek wydamy co najmniej kilkanaście złotych brutto, jeśli chcemy działać zgodnie z prawem, dlatego opłacalność to spora zaleta tablic reklamowych.

tablice reklamowe

Tablica reklamowa jest widoczna dla dużej liczby osób

Tablica reklamowa zlokalizowana w dużych skupiskach ludzkich to szansa na zwiększenie popytu na nasze usługi. Idąc bądź jadąc do pracy, szkoły czy na uczelnię, zwracamy uwagę na omijane po drodze reklamy i machinalnie zapamiętujemy ich treść. Taką efektywność zapewniają też duże rozmiary tablic reklamowych wynoszące często około 10 metrów kwadratowych. Są widoczne z co najmniej kilkudziesięciu metrów, dzięki czemu przyglądamy się im na pewno dłużej niż niedużym i nieczytelnym plakatom. Jeśli ktoś koło naszej reklamy przechodzi bądź przejeżdża codziennie, nie ma możliwości, by jej nie dostrzegł, co być może sprawi, że za którymś razem zainteresuje się oferowaną usługą.

Tablica reklamowa to świetny sposób na kampanię reklamową o nieograniczonym zasięgu

Billboardy zlokalizowane w danym mieście, powiecie czy województwie, a może działania na szerszą skalę – tablice reklamowe w całym kraju? To Ty decydujesz, jakiego zasięgu potrzebujesz i jakich klientów masz szansę przyciągnąć. To sprawia, że tablice reklamowe są uniwersalne – mogą zadowolić zarówno małe firmy oferujące specjalistyczne usługi na rynku lokalnym, jak i duże przedsiębiorstwa skupione na działaniach ogólnokrajowych. Jako sieć sklepów możesz reklamować na tablicach konkretne produkty popularne w danej części kraju, dostosowując treść reklamy do upodobań mieszkańców danego regionu. Ponieważ obraz dużo łatwiej dociera do świadomości ludzkiej, warto na niego postawić, inwestując w tablice reklamowe opatrzone dodatkowo intrygującym hasłem. Tym samym tablice reklamowe dalej są efektywnym środkiem reklamowym, niemniej jednak należy umiejętnie wykorzystywać ich zalety,