Organizacja imprez okolicznościowych

Organizacja imprezy okolicznościowej to jedno z trudniejszych wyzwań, jakie stoją przed każdym dorosłym choć raz w życiu. Czy to niewielkie przyjęcie urodzinowe, chrzciny, komunia, czy wreszcie wesele, ilość istotnych elementów wchodzących w skład procesu przygotowań może przerosnąć każdego. Rozpoczynając od samego miejsca organizacji przyjęcia, przez listę gości, zaproszenia, ustawienie stołów, dobór oprawy muzycznej czy wybór menu, utrzymanie pełnej kontroli nad wszystkim wymaga nie lada zdolności organizacyjnych. Są jednak sposoby, by cały proces stał się znacznie łatwiejszy, a najlepszym z nich zdaje się być organizacja imprez okolicznościowych w hotelu. Dlaczego?

Kompleksowa obsługa imprezy

Wynajmując samodzielnie salę, na której zorganizowana zostanie impreza weselna czy komunijna, zapewnienie obsługi, cateringu, opieki nad dziećmi gości czy wreszcie ekipy sprzątającej spoczywa na głowie osób zajmujących się organizacją przyjęcia. Decydując się na wybór hotelu wiele z tych obowiązków zostaje jednak odsuniętych na bok, gdyż hotele decydujące się na organizację tego typu imprez z góry gwarantują profesjonalną obsługę kelnerską i wszelkie dodatkowe usługi, jakich mogą wymagać zebrani goście. Plusem hotelu jest jednak nie tylko sam fakt ich obecności, ale też poziom profesjonalizmu i doświadczenie, jakim pracownicy hotelu wyróżniają się na tle przypadkowo zatrudnionego cateringu. Tu do obsługi nie zatrudnia się pracowników tymczasowych – kelnerzy, których spotkasz podczas wesela pracują w hotelu na co dzień, pozwalając ci odetchnąć i przejmując kontrolę nad tempem obsługi każdej osoby obecnej przy stole.


Impreza okolicznościowa w hotelu to możliwość nieskrępowanej zabawy połączonej z noclegiem dla uczestników.


Hotel może dodatkowo pokusić się o zapewnienie animatorów i opiekunów do dzieci. Maluchy, nawet jeśli to ich dotyczy impreza, doceniają wszelkiego rodzaju rozrywki i zabawy znacznie bardziej, niż siedzenie przy stole z dorosłymi. W rzeczywistości, wiele hoteli nastawionych na co dzień na wizyty rodzin posiada tego typu usługi w swojej standardowej ofercie.

Standard, który zachwyci wszystkich

Kolejnym istotnym aspektem organizacji przyjęć okolicznościowych jest oczywiście wystrój i aranżacja przestrzeni, w której są one organizowane. Aspekty dekoracyjne zawsze leżą w rękach organizatora, jednak nie każde miejsce pozwala na dowolną aranżację wynajmowanego pomieszczenia. W hotelach kwestia ta staje się nieco łatwiejsza, gdyż ze względu na panujące w nich standardy możliwości dekoracyjne są właściwie nieograniczone. Prestiżowe hotele nie nastawiają się zwykle na skrajnie dekoracyjny, charakterystyczny dla konkretnej epoki wystrój wnętrza i raczej skupiają się na minimalizmie i klasie, które z łatwością dopasują się do wymagań osób organizujących przyjęcie okolicznościowe.

Wybierając Hotel Jasek na imprezy okolicznościowe mamy pewność, że zarówno menu, obsługa jak i standard pokojów spełni wymagania nawet najbardziej wymagających gości.

Szerokie menu

Kwestia jedzenia została poruszona już częściowo wcześniej, jednak warto przyjrzeć jej się z bliska, ponieważ to właśnie menu stanowi jeden z aspektów przemawiających mocno za organizacją imprez okolicznościowych właśnie w hotelu. Jak doskonale wiadomo, restauracje hotelowe muszą być przygotowane na obsługę gości z różnych stron świata, preferujących różne kuchnie i style gotowania. Solidne, ale też rozbudowane w odpowiedni sposób menu pozwala zadbać o kubki smakowe wszystkich gości, niezależnie od ich upodobań czy ograniczeń dietetycznych.

Co ważniejsze, w wielu przypadkach menu na imprezy okolicznościowe jest okrojone z powodu ograniczeń budżetowych organizatora. W hotelu restauracja i tak przygotowuje wszystkie dania na świeżo, wiedząc że goście hotelowi mogą wybrać w danym momencie cokolwiek widniejące w karcie. Z takim samym podejściem podejdą więc też do obsługi imprezy okolicznościowej, dając gościom jeszcze więcej przyjemności ze smacznego posiłku.

Sala w Jasku

Sala na imprezy w hotelu Jasek Premium we Wrocławiu.

Zaproś gości z daleka i nie obawiaj się o nocleg

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o fakcie, który znacząco wpływa na długość listy zapraszanych gości. Właściwie w każdą z wymienionych wcześniej okoliczności obecność dalszych członków rodziny czy znajomych może być naprawdę ważnym elementem. Mieszkając daleko od siebie trzeba jednak pamiętać, że każdemu gościowi wypadałoby zapewnić miejsce noclegowe. Hotel, w przeciwieństwie do restauracji czy wynajętej na potrzeby uroczystości sali pozwoli na zakwaterowanie gości w tym samym obiekcie, bez konieczności wynajmu dodatkowych środków transportu przewożących ich z miejsca imprezy do hotelu. To udogodnienie, które docenią wszyscy przyjezdni goście.