Digital Signage – niezwykły system reklam w galeriach handlowych

Ekrany, które prezentują nam oferty sklepów, to element systemu Digital Signage. Najogólniej rzecz ujmując jego całość, to odpowiednia treść pojawiająca się w konkretnych momentach na monitorach, które przypominają nam duże, nowoczesne telewizory.

Z jakich elementów składa się Digital Signage?

Digital Signage składa się z systemu analizy i raportowania, systemu zarządzania treścią, systemu zarządzania urządzeniami, systemu tworzenia treści i wspomnianego już ekranu. Monitory zaprojektowane są do pracy ciągłej i w większości przypadków posiadają wysoką jasność, która konieczna jest w miejscach nasłonecznionych. Co więcej, można nimi zarządzać zdalnie i nie są obciążone abonamentem telewizyjnym, ponieważ nie są wyposażone w tuner tv. To odróżnia je od tradycyjnych telewizorów, z którymi zresztą bardzo często są mylone.

Systemy Digital Signage

Natomiast system zarządzania treścią, to specjalne oprogramowanie, które umożliwia zaplanowanie i dostarczenie treści. Rzecz w tym, aby z danego miejsca kontrolować i wpływać na to, co na ekranie pojawi się w danym momencie. Jest to rozwiązanie szczególnie przydatne w przypadku firm, które swoje punkty sprzedażowe mają w wielu miejscach, a chcą aby informacja idąca w świat była spójna. System ten umożliwia też zaplanowanie kolejności, czasu i liczby powtórzeń konkretnych treści.

Współczesne systemy zarządzania, to jednak o wiele więcej. Umożliwiają one dostarczanie zróżnicowanych treści w zależności od położenia monitorów, a także pozwalają reagować na zachowania lub cechy odbiorców. A to oznacza, że w zależności od płci osoby, która patrzy na ekran wyświetlony zostanie zupełnie inny obraz, na przykład. Prezentacja zmieniać się będzie również na podstawie integracji z czujnikami ruchu.

System zarządzania urządzeniami, to z kolei kontrolowanie stanu urządzeń na odległość. Pozwala to zmniejszyć ryzyko ich uszkodzeń i daje szansę na szybką reakcję wobec pojawiających się awarii i uszkodzeń. Nowoczesne systemy monitorują również istotne parametry, takie jak temperatura. Wszystko po to, aby móc zareagować na czas, gdy ta niebezpiecznie wzrośnie.

galeria handlowa

System tworzenia treści oraz system analizy i raportowania odnoszą się natomiast do samych treści. Pierwszy z nich pozwala na projektowanie obrazów umożliwiając wykorzystanie istniejących grafik i multimediów.  Umożliwia również stworzenie odpowiedniej wizualizacji zanim ta zostanie opublikowana i pokazana szerszej publiczności. Drugi zaś, prezentuje informacje o tym, jakiego typu treści zostały przedstawione i w jakich ilościach się to stało.

W jakim celu wykorzystuje się Digital Signage?

Digital Signage wykorzystuje się przede wszystkim w budowaniu świadomości danej marki i produktu, bo treść multimedialna jest o wiele lepiej zapamiętywana, niż jej tradycyjna forma. A więc papierowe plakaty, broszury czy ulotki. Duże ekrany, które przyciągają też wzrok wielu ludzi, kierują ich do placówki czy sklepu, bo często znajdują się w witrynach czy ciągach komunikacyjnych. Prezentacje zwiększają też sprzedaż, pokazują bowiem poszerzoną informację na temat danego produktu, określają jego cenę i przybliżają szczegółowe informacje o nim.

Gdzie można zastosować Digital Signage?

System zastosować można właściwie wszędzie. W hotelach, gdzie wyświetlać może interesujące wydarzenia w pobliżu, na dworcach, lotniskach i poczekalniach, gdzie prezentować będzie rozkład jazdy czy w zakładach usługowych w których może pełnić funkcje komercyjne. Nie wspominając oczywiście o często uczęszczanych trasach czy po prostu galeriach handlowych.

Niezależnie od miejsca docelowego, do jego zamontowania i zaprojektowania potrzebna jest nam specjalistyczna firma. Na szczęście w dzisiejszej dobie, dobie rozwiniętego marketingu sensorycznego w skład którego Digital Signage oczywiście wchodzi, znalezienie specjalistów nie jest trudne. Lider na tym rynku, IMS Sensory Media swym klientom proponuje produkcję i emisję przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo – informacyjnych na przykład na ekranach LED.

Co więcej, zakres jego usług obejmuje również aromamarketing, event marketing czy audiomarketing. Zgłaszając się o pomoc w kwestii Digital Signage, możemy więc zdecydować się na zastosowanie również innych rozwiązań. Wszystkie z nich odpowiednio zaplanowane i zrealizowane, skutecznie przekładają się bowiem na zwiększenie sprzedaży proponowanych przez nas towarów i usług.