Co zrobić kiedy zepsuł nam się sprzęt RTV i AGD?

Zdarza się, że w najmniej odpowiednim momencie zepsuł nam się ukochany telewizor, niezbędny odkurzacz lub lodówka. Co wtedy zrobić? Jak nie stracić gwarancji od producenta? Gdzie oddać nasze urządzenia?

Czego nie robić?

Przede wszystkim nigdy nie naprawiaj urządzenia samodzielnie. Zwykle po otwarciu sprzętu poza serwisem autoryzowanym od razu tracimy gwarancję. Co się z tym wiąże nikt nie zwróci nam kosztów naprawy, a zwłaszcza nie wymieni sprzętu na nowy uznając, że uszkodzenie nastąpiło przez naszą samowolną naprawę. Dlatego watro wezwać serwisanta, skontaktować się z firmą, albo skorzystać z usług autoryzowanego serwisu.

Dlaczego serwis?

Serwis to nie tylko naprawa, ale też diagnostyka. Jeśli nie wiemy, gdzie leży problem, a standardowe „włącz, wyłącz” nie działa, watro zdiagnozować problem u specjalistów. Lepiej udać się do serwisu niż przysłowiowego majstra-klepki, który często pogarsza tylko sytuację, wymieniając części na chybił-trafił. Taka wymiana generuje coraz to większe koszty, bez oczekiwanego efektu. Najgorsze jest to, że samozwańczy serwisanci często nie dają za wygraną wyliczając coraz to dłuższą listę zepsutych elementów, kiedy w rzeczywistości nie potrafią zlokalizować jednego problemu. Za to w serwisach zwykle znajdzie się urządzenie do diagnostyki, albo specjalista, który dzięki doświadczeniu bez problemu znajdzie i naprawi usterkę.lodóka2

Jak wybrać dobry serwis?

Dobry serwis przed wszystkim będzie miał doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę, dlatego warto wybrać taki, który na rynku działa wiele lat, jak np. serwis Limes autoryzowany przez firmę Samsung. Taki serwis zapewni nam nie tylko oryginalne części, ale też szybką diagnostykę. Nie będzie ukrywał co naprawił, ani kosztów jakie będziemy musieli ponieść. Zapewnia też kontynuację gwarancji. Jeśli korzystamy z naprawy pogwarancyjnej mamy pewność, że taki serwis wykorzystał możliwie oryginalne części.

Co jeśli zepsuł się nam archaiczny sprzęt?

Zdarza się, że mieliśmy wiekowy odtwarzacz CD, telewizor sprzed 20 lat, albo walkmana, na których nam zależało z czystego sentymentu, albo marzymy od „old-schoolowym looku” mieszkania lub baru. Tu problem może być bardziej skomplikowany. Warto wtedy zacząć poszukiwania od serwisu autoryzowanego, zdarza się, że firma na zamówienie sprowadzi część do starszego sprzętu. Jeśli nie oni, spróbujmy w lokalnych serwisach, tam możemy znaleźć speca działającego w zawodzie od wielu lat, który naprawi nasze nowe-stare cacko.

Jak nie stracić gwarancji od producenta?

W dzisiejszych naszpikowanych elektroniką sprzętach, które współpracują z naszym smartphonem przez Wi-Fi, naprawa robi się coraz bardziej skomplikowana. Internet w pralkach, lodówkach i robotach sprzątających stał się codziennością, a ich naprawa dla zwykłego człowieka stała się prawie niemożliwa. Dlatego też warto oddać swoje urządzenia do serwisu autoryzowanego, gdzie pracują wykwalifikowane osoby dysponujące nie tylko doświadczeniem i umiejętnościami, ale przede wszystkim odpowiednimi narzędziami. Dzięki nim nie stracimy też gwarancji od producenta, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne.